OSF Nyhedsbrev – April

Året er nu godt i gang og vi får afholdt nogle gode hyggelige arrangementer.

** HUSK weekendtur – Gjerrild – d. 3-5 maj 2024 **

Oprydning langs Odder Å

Den 16. marts var vi mødt 5 mand op til den årlige oprydning langs Odder- og Rævs Å. Området var fortsat påvirket af de høje vandstande der har været i området.

Dog kunne vi lige snige os langs kronen ved siden af åen.

På grund af antallet holdt vi os til at afsøge det korte stykke fra Assedrup og ud imod Fjorden. Samt halvdelen af stykke fra Assedrup og imod Odder.

Der blev samlet godt 1 pose affald hvilket jo ikke er meget i forhold til tidligere. Næste gang vil vi have fokus på området ligger inde i mod byen

Forholdene under et træ beboet af skarv.

Weekendtur – Fynshoved

I den netop overstået weekend (5-7. april) besøgte vi for anden gang Fyn indenfor et år. Denne gang gik turen til Fynshoved i håbet om at opleve lidt godt fiskeri på øen der betragtes som Danmarks Havørred-Eldorado.

Overnatningen skulle foregå i udlejningshytter på Fynshoved Camping, som ligger lige imellem kysterne. Fine forhold til prisen og de indeholdt alt hvad man behøvede. Det er ikke en hytte jeg ville leje til en almindelig familieferie. Men til vores formål var de ganske fine.

Fredag

Fredag blev vi mødt at silende regnvejr som stod på det meste af dagen. Derfor var fokus for det fleste at få indrettet sig i hytterne. Men fiskes skulle der nu også.

Jens og Søren F var ankommet tidligere og fik prøvet lidt forskellige steder af på Hindsholm som halvøen også hedder. Crede skulle selvfølgelig også ud og have stillet det værste fisketrang. Det gav en enkelt måls havørred.

Ved ankomst til hytten blev det konstateret at hans nummerplade foran manglede. Det viste sig senere at den var blevet skyllet af, da en større vandpyt skulle forceres på vej ud imod en fiskeplads. Desværre viste det sig bare at vandpytten var en halvmeter dyb.

Aften hygge i hytten fredag aften.

Lørdag

Lørdag var været blevet væsentlig bedre og de 8 mand delte sig op i 3 forskellige hold der brugte det meste af dagen på at affiske det meste af området omkring campingpladsen på begge sider af Hindsholm.

Søren Fuglsang fangede omkring kl. 1400 en rigtig pæn havørred på 66cm og 2,75kg – turens flotteste fisk. Crede fangede senere på dagen endnu en målsfisk.

Aftenen stod på hygge i hytterne og gode historier.

Søren Fuglsangs 66cm havørred – 2,75kg

Søndag

Vi stod op til endnu en omgang regnvejr og det tog formentlig pusten fra de fleste. Hytterne skulle afleveres til camping-mutter kl. 11 og efter en omgang oprydning kørte alle tilbage imod Jylland.

Tonny havde ikke fået fiskeri nok og slog et smut forbi Kysing der kastede en halvmeters fisk med sig.

Jens, Søren F og Crede slog et smut forbi Go-Fishing der afholdte fiskekonkurrencen Seatrout Open i samme weekend. Er fik vi et glimt af hvilke imponerende fisk der kan blive fanget rundt omkring på Fyn.

Endnu en god tur er afsluttet – dog søger vi fortsæt det danske havørred eldorado – for vi fandt det desværre heller ikke denne gang på Fyn – i hvert fald ikke for enden af vores liner.

Pludselig var skarven også præsenteret i 4-5 forskellige træer der tilsammen talte over 100 fugle.

Kommende aktiviteter

Den kommende tid kommer til at bestå af klubaftner, samt opstart af vores årlige fælles ture til kysten om tirsdagen og en weekendtur til Gjerrild.

Fælles tur – Kysing Strand – 23. april

Den 23. april vil der være årets første fælles tur om tirsdagen til Kysing Strand.

De første vil møde op omkring kl 1800 – der fiskes ind i skumringen.

Weekendtur – Gjerrild – d. 3-5 maj

Overnatningen vil foregå i RSK´s hus der ligger 20 meter fra strandkanten.

Der er over 20 sovepladser til rådighed og derfor ingen begrænsning på tilmeldinger.

Turen starter om fredagen hvor enkelte allerede vil være at finde i Gjerrild fra kl 12 og helt frem til søndag middag/eftermiddag.

Sidste tilmelding til turen er Tirsdag d 30. april.

Aktivitetsliste:

DagDatoTidspunktStedArrangementNoteAnsvarlig
Tirsdag9. aprilKl: 1900-2100Stampmøllevej 57, 8300 OdderKlubaftenKlubaften mulighed for mulighed for at binde fluer eller samle inspiration fra videoer.Bestyrelsen
Tirsdag16. aprilKl: 1900-2130Stampmøllevej 57, 8300 Odder & Odder ÅKlubaftenKlubaften mulighed for mulighed for at binde fluer eller samle inspiration fra videoer.Bestyrelsen
Tirsdag23. aprilKl: 1900-2100Kysing Strand – Kystvejen 200, 8300 OdderFælles turFællestur – Kysing StrandBestyrelsen
Tirsdag30. aprilKl: 1900-2130Stampmøllevej 57, 8300 OdderKlubaftenSidste chance for tilmelding til Weekendtur – GjerrildBestyrelsen
Tirsdag2. aprilKl: 1930-2100Stampmøllevej 57, 8300 OdderKlubaftenKlubaften mulighed for mulighed for at binde fluer eller samle inspiration fra videoer.Bestyrelsen
Fredag-Søndag3-5. majFra kl 1200Stampmøllevej 57, 8300 OdderWeekendtur – GjerrildDenne weekendtur går til Gjerrild Klint hvor der er chance for at fange store trækkende havørreder, hornfisk, fjæsinger og større fladfisk.

Overnatningen vil foregå i RSK´s hus der ligger 20 meter fra strandkanten.
Tonny