OSF Nyhedsbrev – September

Hej OSF´er

Vi er så småt kommet igang igen efter en sommerferieperiode og det betyder atter arrangementer i foreningsregi.

Starten har været lidt turbulent, da vi måtte starte med at aflyse vores første arrangement på grund af manglende tilgængelighed. Sådan kan det desværre gå.

Fyelmose tur

Men i weekenden tog vi revanche, da turen gik til Fyelmose Put&Take. Her fik 3 af foreningens medlemmer luftet fluestængerne. Fangster af ørreder udeblev dog – dog skulle Allan Rosenbæk have fanget en skalle på flue? Sikke da en præsentation.

Der blev ligeledes holdt uofficielt DM i Skalle ved Fyelmose Put&Take. 7-5 sejren blev hentet hjem efter en turbo start på majs, der hurtigt gav 7-0.

Mads kom dog lige så roligt tilbage i kampen med regnvejr og regnorm. Han landede sågar 3 stk. Skalle på den samme orm (i mindre og mindre størrelse.)

Et øjeblik nåede jeg at blive nervøs for om han ville tage sejren. Men til min store glæde var der kun 2minutter tilbage af tiden, da han landede den femte Skalle.

En hyggelig dag med flåd, kaffe og en smule regnvejr. 😊

Kommende arrangementer

Den kommende tid byder på nogle fælles fisketure til både kysten og åen. Da det er sæson for vores ture til de lokale kyststrækninger og vores fiskevand. I skemaet herunder kan I se hvornår de forskellige ture finder sted. Ellers kan I altid holde jer ajour vedrørende arrangementer her;

Weekendtur – Seatrout House Fyn

Den. 22-24 september er der planlagt weekendtur til det østfynske hvor der vil være mulighed for at fange store og flotte østfynske havørreder. Her vil der ligeledes være mulighed for at book en lokal fiskeguide (mod betaling) til at lære lidt mere om havørredfiskeriet på disse kanter.

Turen er usædvanlig i OSF regi, da vi er begrænset på mængden af deltager. Normalt kan alle deltage – men ikke i dette tilfælde. Huset har kun 10 spisepladser og dertil begrænset overnatningsmuligheder.

Det betyder at weekendtur kun kan have 10 deltagere.

Der vil være tilmelding efter først til mølle princippet. Det vil sige at der kræves personlig fremmøde for at kunne tilmelde sig til turen, og deltager der kan deltage hele weekenden fra fredag-søndag vil blive foretrukket.

ALT dette er som sagt meget usædvanligt for OSF arrangementer. Men da vi er begrænset i omfanget af deltagere, så må vi også stille lidt større krav til de deltagende.

Spørgsmål og tilmelding kan henvendes til Christian Kjeldsen.

Se mere om Seatrout House Fyn her: https://www.seatrouthouse.dk/