Weekendtur til Tunø (Åben for tilmelding)

Det er efterhånden ved at være en del år siden, at Odder Sportsfiskerforening sidste var på tur til Tunø. I år fra d. 14-16. september sker det så endelig igen når vores efterårs weekendtur går til øen mod øst.

Vi er en del som ser frem til at kunne afprøve nye fiskevande, men allermest den hyggelige stemning der altid forekommer når vi er på weekend tur.

På Tunø skal vi have base ved øens skole. Her vil vi overnatte, spise og forhåbentlig have en masse hyggelige stunder i løbet af weekenden.

I forbindelse med turen er der nogle praktiske information, som der selvfølgelig skal videregives og i vil kunne finde dem her.

Afrejse:

For at gøre hele rejsen så glidende som muligt for alle. Så har foreningen været ude og indkøbe

20 færgebilletter med afsejling;

Fra Hov d. 14 september kl; 17:00

På grund af færgen størrelse og kun 2 daglige sejlture, så er det nødvendigt at man tilmelder sig hurtigst muligt således vi kan få et overblik over om der skal skaffe flere biletter eller om vi har købt for mange.

Vi ankommer til Tunø ca. kl 18:00. PÅ havnen vil vi og vores medbragte udstyr blive afhentet af Vagn – øens havnefoged. Han vil fragte os til Tunø skole hvor vi skal have base.

Afgang:

Søndag rejser vi samlet tilbage til fastlandet kl. 17:15

Da rejser tager ca. en time, så betyder at vi ca. lander i Hov om aften kl. 18:15 til de der skal have aftalt afhentning.

Øvrige rejseplan:

Der vil formentlig være nogen, som måtte have lyst til at tage med. Men som muligvis ikke kan deltage hele weekenden.

Der findes kun 2 rejsetider frem og tilbage fra øen i løbet af dagen. Tag et kig i den vedlagte færgeplan.

Det er forholdsvis billigt (36kr + bagage) at rejse frem og tilbage. Derfor opfordrer vi selvfølgelig så mange som muligt til at deltage.

Giv evt. Allan eller Formanden et kald for at finde en løsning.

Tilmelding:

Tilmeldingen sker her via hjemmesiden (https://lystfiskerforening.dk/event/weekendtur-til-tunoe/).

Hvis man er mere er til personlig tilmelding, så kan man også ringe til Allan Rosenbæk på nedestående telefonnummer:

Allan Rosenbæk
TLF; 30 29 79 67

I forhold til at kunne annullerer evt. overskydende billetter, så lukkes der for tilmeldingen onsdag d. 12 september.

Betaling:

Betaling for at deltage i turen foregår om søndagen enten kontant eller via MobilePay.

Inkluderet i prisen er;

• Mad fredag aften, lørdag og søndag.
  • Færgebillet frem og tilbage.
  • Kaffe, mælk og juice.

Oppakning:

Da der gerne skulle være masser af madrasser til rådighed på skolen skal der ikke tænkes på underlag. Der er samtidig et funktionelt køkken til stede og der letter vores oppakning en smule.

En oppakning vil kunne bestå af følgende ting;

• Fiskegrej (Fiskestang/Fluestang, endegrej, linekurv osv).
  • Waders + evt. vadestøvler.
  • Jakke/Vadejakke.
  • Skiftetøj.
  • Cykel (hvis man vil besøge nogen af de steder der ligger lidt væk fra skolen. Der er 4,5km til spidsen længst væk fra skolen).
  • snacks til weekenden (chips, chokolade, slik osv).
  • særlige drikkevarer (special øl, juicer, vin osv).

Menuen:

Det er en tradition at der bliver lavet fællesmad til aftensmad hvor alle tager enten part i madlavning eller oprydning for at alle har en hyggelig tur.

Madplanen ser således ud for årets Tunøtur:

Madplan
Tidpunkt/Dag Fredag Lørdag Søndag
Morgen   Rundstykker Rundstykker
Middag   Lav selv madpakke* Lad selv madpakke*
Aften Biksemad Mørbradgryde m/ Kartoffelmos

*Der skal ikke selv medbringes mad til at lave madpakken