OSF Nyhedsbrev – Marts 2024

Året glider stille og roligt mod varmere vejr og tingene begynder at spire rundt omkring i haverne. Det samme gør fiskelysten hos nogle og måske venter man blot på at se lidt fangster før man selv kommer afsted på årets første fisketur.

Generalforsamling 2024

I starten af februar blev der afholdt årets generalforsamling.  Et referat fra denne ligger til læsning på vores hjemmeside.

Dog er det vigtigt at nævne, at vi har mistet fiskeretten på det yderste stykke inden åen udmunder i Norsminde Fjord.
Derfor har vi heller ikke længere ret til parkering, hvor vi tidligere har parkeret med bilen.

Lodsejer ønsker grundet for stor aktivitet af folk udefra (ikke lystfiskere nødvendigvis) og Mallings store tilvækst af nye indbyggere, ikke længere at tillade adgang til fiskeri ved åen eller parkering nær sin grund.

Der må derfor IKKE længere hverken fiske eller parkere på det yderste stykke. Et nyt kort er under udarbejdelse.

Yderligere kan det nævnes med henblik på fiskeriet i åen, at vi har ændret max antal af hjemtagne fisk fra 3 ørreder pr. dag pr. medlem til at være 3 ørreder pr. medlem pr. år.

Resten kan læses i referatet. Link til hjemmesiden: https://lystfiskerforening.dk/referat-generalforsamling-2024-afholdt-6-februar/

Beretning – OSF Odder Å/Kyst Premier

Årets første fælles fisketur har vi allerede afholdt i forrige weekend. Her mødtes vi 6 personer kl. 800 til rundstykker i klubbens lokaler og snakkede om dagens planer for fiskeriet. Enkelte ville benytte dagen i åen, andre kysten og ikke mindst var nogle blot mødt op for at bakke om arrangementet og ønske god tur over en bid brød.

Åen blev som sagt besigtiget af et par stykker og en lille ørred på omkring 20cm mødte en skarp krog, men blev selvfølgelig genudsat. Forhåbentlig når den at komme ud på kysten, så den en dag vende tilbage.

Undertegnede tog på den åbne kyst, der kastede både en overspringer og en nedfaldsfisk af sig på henholdsvis 53 og 60cm.

Kl. 1300 mødes vi igen 6 mand (dog med lidt udskiftning) til en omgang lun anretning fra Allan Rosenbæks side. Skønt måltid som rundede den fiskerige dag af med manér.

Kommende arrangementer

Af kommende arrangementer i Marts måned og start April måned vil vi gerne slå et slag for en anden fælles opgave, samt årets første weekendtur.

Fælles – Oprydnings langs Odder Å – 16. marts

I efterhånden mange år har vi hvert år haft en fælles dag ved åen, hvor vi sørger for at få samlet lidt af alt det affalds der kommer ud fra Odder By med vandet. Det har i mange år også været arrangeret i forbindelse med en tirsdags aften i marts/april måned.

Men vi vil gerne appellere til at flere deltager i denne tjans. Både for miljøet, omgivelserne og ikke mindst lodsejeraftaler.

Derfor har vi i år valgt at flytte det til at tage udgangspunkt i Lørdag den 16. marts fra kl. 1000-1400. Det bør ikke være nødvendigt med 4 timer og slet ikke hvis vi hjælper hinanden lidt. 😉

Vi mødes ved Assedrup Broen kl. 1000 og her vil det være muligt at få udleveret affaldsposer.

Weekendtur – Fynshoved – 5-7. april

Overnatningen foregår på nærliggende campingplads, hvor vi lejer 2 hytter til formålet. Der kan bo 4 personer pr. hytte.

Der vil komme egenbetaling i form af transport til, fra og under opholdet. Samt til fælles udgifter at forplejning til de deltagende.

Der vil blive købt ind til 2x aftensmad (Fredag & Lørdag), 2x morgenmad (Lørdag & Søndag), samt til mellemmåltider derimellem.

Grundet begrænset plads er der på denne tur et max deltagerantal på 8 personer.

Tilmelding sker i klubhuset

Aktiviteter Marts – Start april 2024

DagDatoTidspunktStedArrangementNoteAnsvarlig
Tirsdag12. martsKl: 1900-2100Stampmøllevej 57, 8300 OdderKlubaftenKlubaften mulighed for mulighed for at binde fluer eller samle inspiration fra videoer.Bestyrelsen
Lørdag16. martsKl: 1000-1400Stampmøllevej 57, 8300 Odder & Odder ÅOprydnings langs Odder & Rævs ÅSom et led i at passe på natur mødes vi til den årlige oprydning langs vores fiskevand ved Odder- og Rævs Å.
OBS! – Som noget nyt prøver vi at samle folk til dette på en lørdag.
Crede
Tirsdag19. martsKl: 1900-2100Stampmøllevej 57, 8300 OdderKlubaftenKlubaften mulighed for mulighed for at binde fluer eller samle inspiration fra videoer.Bestyrelsen
Tirsdag26. martsKl: 1900-2130Stampmøllevej 57, 8300 OdderKlubaftenSidste chance for tilmelding til Weekendtur – FynshovedBestyrelsen
Tirsdag2. aprilKl: 1930-2100Stampmøllevej 57, 8300 OdderKlubaftenKlubaften mulighed for mulighed for at binde fluer eller samle inspiration fra videoer.Bestyrelsen
Fredag-Søndag5-7. aprilFra kl 1200Stampmøllevej 57, 8300 OdderWeekendtur – FynshovedDenne weekend tager vi på årets første OSF weekendtur. Turen går denne gang til Fynshoved (på Fyn) som ofte er blevet nævnt som et sted hvor der er gode chancer for større havørreder.

Overnatningen vil foregå på nærliggende campingplads hvor vi lejer 2 hytter til formålet. Der kan bo 4 personer pr. hytte.

Grundet begrænset plads er der på denne tur et max deltagerantal på 8 personer.
Tonny

One thought on “OSF Nyhedsbrev – Marts 2024