Odder Kystkonkurrence 2020

Odder Sportsfiskerforening (OSF) afholder i uge 41 d 9. – 11. oktober 2020 en åben kystkonkurrence for alle med trang til kystfiskeriet.

I 2020 versionen af vores årlige kystkonkurrence har vi valgt at udvide konkurrencevandet betragteligt.

I år går det ud på, at fange den største havørred på stang fra Moesgård Strand til Hundshage ved udmundingen af Horsens Fjord. Her med er fiskevandet udvidet til at indeholde hele Horsens Fjord inkl. Hjarnø, Tunø & Samsø.

Fiskekonkurrencen afholdes fra fredag kl. 00:01 til søndag d. kl. 15:00 og alle havørreder kan deltage så længe de holder mindstemålet for havørreder på 40cm.

Der er masser af præmier at kæmpe om:

• De største havørreder
  • Lodtrækningspræmier på deltagerbevis
  • Lodtrækningspræmie på indsendte stemningsbilleder
  • Største fisk indvejet pr. dag
  • Lodtrækningspræmie på indsendte fotos af bifangster.

Vinderne skal være til stede ved præmieoverrækkelsen.

Der vil ved indvejning i aftentimerne være mulighed for, at kunne forpleje sig med øl, sodavand og pølser, samt brød fra grillen.

Book allerede nu weekenden til, at deltage i årets konkurrence.

Deltagerbevis:

150kr pr. deltager*

*50kr rabat til OSF medlemmer.

Tilmelding og betaling sker via MobilePay til 28 55 65 50 med teksten ”Kyst 2020” – Hvis der betales for flere på en gang bedes I skrive navnene på de tilmeldte.

Tilmeldingsgave:

Alle der tilmelder sig Odder Kystkonkurrence 2020 vil modtage følgende tilmeldingsgave:

• Gavekort på 100kr – Aarhus Fishing Gear

Gavekortet kan afhentes under indvejning eller inden præmieoverrækkelsen.

Program:

Torsdag d. 8 oktober

Tilmelding lukker                               23:59

Fredag d. 9 oktober

Fiskeriet må påbegyndes               00:01

Indvejning                                            15:00-16:00*

Indvejning                                            19:30-21:00*

Lørdag d. 10 oktober

Indvejning                                            13:00-14:00*

Indvejning                                            19:30-21:00*

Søndag d. 11 oktober

Indvejning                                            14:00-15:00*

Præmieoverrækkelse                     16:00**

*Er der brug for yderligere indvejning på grund af f.eks. færger eller lignende kan dette arrangeres ved at kontakte OSF på; 28 55 65 50.

** På grund af COVID-19 bedes fremmødte holde den anbefalede afstand af 1meter til andre personer.

Præmier:

Præmierne fordeles således, at den der har fanget den største har mulighed for at vælge frit imellem præmierne. Her vælger den næste sin præmie osv.

Præmierne er hermed ikke låst til en bestemt placering.

Fælles for alle præmierne er, at vinderne skal være til stede under præmieoverrækkelse ellers går præmien videre til den næste.

Præmielisten tilgår senest 14 dage inden afholdelse.

Hovedkonkurrencen – Største havørreder indvejet.

PlaceringPræmieSponsor
1– SavageGear Salmonoid 9” 7-25g 4delt.
– Okuma Epixor fastspolehjul str. 30.
– Daiwa J-Braid line.
– 3 x iLures Tobis gennemløbere.
– 2 x iLures Kutling gennemløbere.
– 1 x iLures OSF speciel Kutling gennemløber.
Aarhus Fishing Gear
iLures.dk
Odder Sportsfiskerforening
2– SavageGear Parabellum 9,2” 10-30g.
– ABU Revo Inshore fastspolehjul.
Effektlageret
31000kr Kontant.Odder Sportsfiskerforening
4– 5 x iLures Tobis gennemløbere.
– 4 x iLures Kutling gennemløbere.
iLures.dk
5– 2 x 4000 mAh PowerBanks.
– USB-A datakabel.
– Micro-USB datakabel.
– iPhone 5 vandtæt etui.
– Autolader m/ 2x USB 2,4a.
Phone-World – Odder
6Gavekort 800krStark
7– 1 x Whiting Rooster Cape Brown nakke.
– 2 x Dubbing dispenser m/ 20 dubbings.
Nordic Anglers
8En kasse special øl fra lokal bryghusBrandbygegaard Bryghus
9Kurv med lækkerierChokoladehimlen.dk

Største indvejet fisk pr. dag

DagPræmieSponsor
FredagGavekortFarver & Striber
LørdagGavekortFarver & Striber

Fotokonkurrence:*

Gavekort – Brunch for 2Fru Møllers Restaurant

*vinderen findes ved lodtrækning blandt indsendte stemning fotos.

Bifangst:*

GavekortStark

*vinderen findes ved lodtrækning blandt indsendte fotos af fisk eller fisk bragt til indvejning. Havørreder er ikke præmiegivende i denne kategori.

Lodtrækning på deltagerbevis

GavekortOdder Sportsfiskerforening
GavekortLofina
GaveposeOdder Plæneklipperservice

Fotokonkurrence:

Fotokonkurrencen handler om at dele fiskeriet, hyggen, omgivelserne og oplevelserne sammen med alle der måtte følge fiskekonkurrencen. Efterfølgende vil billederne blive gemt i OSF´s arkiv med henblik på at genopleve minderne fra fiskekonkurrencen i fremtiden.

Billederne skal enten smides op på OSF´s facebookside (www.facebook.dk/odderfisker) eller sendes til OSF Formand – Christian tlf.: 28 55 65 50 mail: kjeldsenc@gmail.com for at kunne deltage i konkurrencen. I blandt alle der indsender billeder vil der ved lodtrækning blive fundet en vinder. Hver deltager der indsender et billede eller flere har 1 lod i trækningen uanset hvor mange billeder man har indsendt.

Man er selvfølgelig mere end velkommen til at indsende alle de billeder man måtte have lyst til. Det ville vi sætte stor pris på.

Konkurrenceregler:

1. Der må fiskes fra Moesgård (fra pynten efter fredningen til Giber Å i syd) til Hundshage ved udmundingen på sydsiden af Horsens Fjord. Det er også tilladt at fiske på Hjarnø, Tunø og Samsø.
  2. Af hensyn til fair konkurrence må kun færger benyttes til Tunø, Samsø og Hjarnø.
  3. Kun stang fanget fisk fra land kan deltage.
  4. Det er IKKE tilladt at benytte kano, pontonbåd, kajak, båd eller ligende til at flytte sig fra sted til sted.
  5. Havørreder der skal deltage i konkurrencen skal indvejes urenset. Frosne fisk afvises på stedet.
  6. Tungeste fisk vinder – ved vægt lighed vinder korteste fisk.
  7. Der må fiskes fra fredag kl. 00:01 til søndag kl. 15:00.
  8. Man kan tilmelde sig konkurrencen indtil torsdag kl. 23:59.
  9. Præmieoverrækkelse finder sted søndag d. 11 kl. 16:00 på Stampmøllevej 57, 8300 Odder.
  10. Vinderne skal være tilstede ved præmieoverrækkelsen.
  11. Hver deltager kan deltage med en havørred. Man kan til enhver tid indvejes en større fisk, som herefter vil erstatte denne i forvejen indvejet fisk.
  12. Mindstemål og fredningsbælter skal overholdes.
  13. Ved mistanke om snyd forbeholder OSF sig retten til at afvise fisk.

Indvejning & Forplejning:

Indvejning og præmieoverrækkelse foregår på Stampmøllevej 57, 8300 Odder ved OSF´s lokaler.

Der vil ved aftenindvejning være muligt at forpleje sig med pølser og brød fra grillen, samt øl og sodavand imod en mindre betaling.

Der vil være åben for indvejning af fisk i følgende tidsrum:

Fredag               15:00-16:00

19:30-21:00

Lørdag               13:00-14:00

19:30-21:00

Søndag              13:00-15:00

Sponsorer:

Hjemmeside: www.fishinggear.dk

Århus Fishing Gear er en grejforhandler med fysisk butik i Århus Midtby – kun et stenkast fra gågaden/strøget. Butikken har det seneste år været igennem en forandring – hvilket blandet andet har betydet en mere kundevenlig hjemmeside med tilhørende webshop. Århus Fishing Gear er en trofast støtte til Odder Sportsfiskerforening, da de igennem flere år har været med til at gøre det muligt at finansierer vores klubblad.

Hjemmeside: www.effektlageret.dk

I Horsens ligger effektlageret, som er en grejbutik med stor ekspertise inden for diverse fiskeri typer. Udover en stor fiskeafdeling har effektlageret også en stor afdeling med tøj og grej til outdoor livet.

Ved siden af butikken på Holmboes Alle 13, 8700 Horsens finder man en stor parkeringsplads der gør det nemt at komme både til og fra butikken.

Hjemmeside: www.lofina.dk

Lofina er et dansk kvalitets skomærke til kvinder, som bliver designet lokalt i Odder og herefter bliver håndlavet i Italien. I Århus og København kan man finde deres 2 fysiske butikker ved samme navn. Hele deres sortiment kan ses på hjemmesiden.

Hjemmeside: www.stark.dk

”En rigtig mand går ikke ned på grej” – sådan lyder en sætning, særligt blandt mænd. Det gælder både når samtalen falder på fiskegrej eller værktøj til hverdagen. I Stark finder man et bredt udvalg af diverse værktøj, byggematerialer osv. Måske går du i tanker om at bygge din egen rygeovn?

Byens tømmerhandel støtter også i år op om Odder Kystkonkurrence.

Hjemmeside: www.frumollersmolleri.dk

Skal menuen bestående af noget ud over sædvanlige? Så kig forbi Fru Møllers Restaurant v/ Bjerager imellem Odder og Hou.

Restauranten laver mad med Jord til Bord konceptet. Hvilket betyder at mange af varer er selvproduceret eller selvplukket i naturen. Derudover benytter restaurant sig af forskellige lokale leverandøre.

Absolut et besøg værd når aften skal være noget særlig.

Hjemmeside: www.chokoladehimlen.dk

Ind imellem skal man forkæle sig selv med lidt sødt. Heldigvis har Odder også en løsning på det og det er Chokoladehimlen.dk – her kan man købe alt der måtte friste den søde tand indenfor bolcher, chokolade, karameller, lakrids, kaffe og mange andre lækre sager.

Klik ind forbi og se også deres ”Herre” afdeling.

Hjemmeside:  www.o-p-s.dk

Odder Plæneklipperservice er din forhandler og servicepartner når det kommer til haveredskaber. Strejker din plæneklipper er her hjælp og hente. Her finder du også dine kvalitetsvarer fra Husqvarma.

Hjemmeside: www.phoneworld.dk

Har du haft din telefon en tur i baljen ved sidste fisketur er her hjælp at hente. Phone-World Odder laver reparationer på et utal af forskellige mærker. Står du og mangler en Powerbank til den næste fjeld tur eller weekendtur er her også hjælp af hente.

Hjemmeside: www.ilures.dk

Ilures er en dansk grejproducent, som laver fiskegrej til dansk kystfiskeri. I deres sortiment finder man produkter som Ilures Kutling RL og Ilures Tobis. Tobis gennemløberen har en helt fantastisk kasteevne og særlig gang i vandet. Ilures forhandles udelukkende på deres egen hjemmeside hvor man ofte kan finde nye farve sammensætninger.

Hjemmeside: www.nordicanglers.com

Nordic Anglers er en webshop med fokus på fluefiskeriet. Firmaet har en anderledes profil en den traditionelle grejbutik da de bl.a streamer fluebindingsvideoer på youtube, samt deres gratis fluebindingkurser som de afholder ved deres lokaler i Slet, Århus.

En sand niche butik til den fluebinderen.

Hjemmeside: www.kvistvitus.dk

På Brandbygegaard i Amstrup v/ Lone Landmand og Søren Sørøver finder man noget for enhver smag. Dette økologiske sted lægger grund til mange spændende arrangementer inden for mad, kultur og drikkelse i løbet af hele året.

På stedet dyrker de økologiske grøntsager, driver økologiske vinmarker og æbleplantage, som alt sammen indgår i egen produktion inden for øl, vin, grappa og selvfølgelig mad.

Hjemmeside: www.farver-striber.dk/

Farver & Striber er Odder´s farvehandel med sans for kvalitet. Her kan der handles der med alt til bolig hvad angår markiser, gardiner, tapet, farver osv.

Har du brug for de rigtige produkter og dygtig rådgivning bør du ligge vejen forbi den fysiske butik.

Arrangør:

Odder Sportsfiskerforening