Bådnyheder – 2020

I 2017 blev vores daværende bådtrailersæt desværre stjålet fra Stampmøllen og siden har vi ikke har noget ligende til udlån. Det er der er nu atter blevet lavet om på.

I en længere årrække har vi haft en båd opmagasineret ved BEMI – Tonny Jensen´s tidligere firma. Den oprindelig plan med båden var, at den skulle ligges ud et sted langs kysten. Tilgængelig for foreningens medlemmer. Disse planer lykkes det dog aldrig og udføre. Da der ikke blev opnået enighed om placering.

OSF på indkøb

Men så i 2019 skete der noget nyt.

Michael Dalsgaard Sonne, som tidligere i lang årrække har været medlem af OSF vendte tilbage til os. Igennem hans malerfirma; Malerfirmaet Dalsgaard & Co tilbød han foreningen, at sponsorer en pæn slat penge til indkøb af en ny bådtrailer. Sammen med midlerne fra Duck Race stod Allan Rosenbæk for indkøb af en.

Herefter blev båden sat på sat på den nye trailer og kørt til opmagasinering.

Båd til undsætning

I starten af året fik jeg et opkald om, at båden ihvertfald var vandtæt. Som vi alle ved, så går tiden bare nogle gange rigtig hurtig.

Det viste sig, at hele processen havde vi glemt at gå sikret båden for vind og vejr. Nu er det ikke nogen hemmelig, at det ofte regner her i lille Danmark og en “smule regn” var faldet i 2019.

En lørdag i Januar fik vi stablet et lille hold på 4 sammen. Nu skulle vi klargøre sættet til 2020. Med godt humør, kage, Arnbitter (klassisk Frank) og kaffe mødte vi op til en hyggelig formiddag, som startede med et grin.

Båden havde fået ny status som jacuzzi. Flere hundrede liter vand tog nu plads inde i båden.

Vi fik i løbet af et par hyggelig timer tømt båden og fik den dækket af med en presenning. Vi var måske ikke super aktiv eller de mest effektive. Det skyldes delt, at den oprindelig presenningen hurtigt viste sig, at være alt for stor til formålet og Jens kørte på indkøb af nu.

Men vi havde en hyggelig dag. 🙂

Båden står nu klar og kan afhentes til brug.